W ostatni weekend byliśmy na wspaniałej, dwudniowej wycieczce autokarowej. Pogoda nam dopisała, bawiliśmy się wspaniale i naprawdę dawno nie poznaliśmy aż tylu ciekawostek o miejscach, które zwiedzaliśmy. Ale zacznijmy od początku!

Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Muzeum Porcelany w Wałbrzychu, gdzie mogliśmy obejrzeć wspaniałą i ogromną kolekcję historycznych, a także współczesnych arcydzieł ceramiki i nie tylko. Byliśmy zachwyceni, a niektóre cudeńka udało nam się uchwycić na zdjęciach.

Podczas pierwszego dnia naszej ostatniej dwudniowej wycieczki zwiedziliśmy również muzeum Stara Kopalnia – Centrum Nauki i Sztuki w Wałbrzychu – to miejsce jak najbardziej godne polecenia Pan przewodnik okazał się wielkim pasjonatem tego miejsca i miał ogromną wiedzę, a my byliśmy bardzo zainteresowani i zadawaliśmy dużo pytań, dlatego czas naszego zwiedzania przedłużył się aż o 40 minut Dowiedzieliśmy się jak wyglądała kiedyś praca górników, poznaliśmy mnóstwo ciekawostek, co sprawiło, ze nasz pobyt w Starej Kopalni był niepowtarzalnym przeżyciem. Mamy nadzieję, że tę radość widać na zdjęciach

Pierwszy dzień naszej weekendowej wycieczki zakończył się nocnym zwiedzaniem Zamek Książ w Wałbrzychu. Pomimo zmęczenia po całodniowym zwiedzaniu innych ciekawych miejsc, wykrzesaliśmy z siebie siły aby obejść razem z przewodnikiem wszystkie piętra zamku i poczuć atmosferę nocnej przygody Było warto!

Drugi dzień naszej wycieczki to przede wszystkim zwiedzanie Sanktuarium Maryjnego w Krzeszowie. Przez 4 godziny zwiedziliśmy z przewodnikiem wszystkie obiekty należące do Opactwa Cystersów w Krzeszowie. Trzeba przyznać, że mieliśmy szczęście do fantastycznych przewodników Ten z Krzeszowa również okazał się wielkim pasjonatem, dzięki czemu nasze zwiedzanie przedłużyło się o dodatkowe 30 minut. Ale warto było! Zobaczyliśmy wspaniale odnowione obiekty, które czekają na wpisanie na listę zabytków UNESCO! Bardzo polecamy Na zachętę kilka zdjęć naszego autorstwa:

Wycieczkę zakończyliśmy niezaplanowanym krótkim zwiedzaniem Sokołowska. Wpadliśmy tam tylko na półtorej godziny, ale dowiedzieliśmy się dlaczego ta mała miejscowość była na początku XX wieku jednym z dwóch największych kurortów w Europie, a także dlaczego odbywa się tam Sokołowsko Festiwal Filmowy Hommage à Kieslowski i zobaczyliśmy pięknie odnowiona prawosławną cerkiew. Miejsce warte polecenia. My na pewno do Sokołowska wrócimy
A po drodze do Sokołowska, zupełnie w polu, wyrasta niesamowita forma skalna zwana Diabelską Maczugą. Taka ciekawostka przyrodnicza
Zobaczcie jak się bawiliśmy – mamy nadzieję, że nie zabraknie Was na następnej wycieczce!

Wycieczka odbyła się w ramach projektu Różnorodny Dolny Śląsk, który jest współfinansowany ze środków PFRON będących w dyspozycji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego.