Lutowa odsłona Ogólnopolskiej Kampanii Profilaktyki Nowotworów #WczesneWykrycieToŻycie
Rusza druga – lutowa odsłona Ogólnopolskiej Kampanii Profilaktyki Nowotworów #WczesneWykrycieToŻycie, której organizatorem jest Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych. Lutowa odsłona jest poświęcona profilaktyce nowotworów u dzieci, w związku z obchodzonym 15 lutego Międzynarodowym Dniem Dziecka z Chorobą Nowotworową. Organizacje współpracujące z PKPO będą na terenie całej Polski propagowały w tym miesiącu wiedzę na temat konieczności wykonywania podstawowych badań profilaktycznych u dzieci.
Nowotwory dziecięce znacznie różnią się od tych, które występują u dorosłych. Objawy nowotworu u dziecka są często niecharakterystyczne i mogą występować także w innych
chorobach. Także czas ma tu kluczowe znaczenie. Zmiany nowotworowe u dzieci mają bardzo dużą dynamikę. Dla porównania, u osób dorosłych okres podwojenia komórek
nowotworowych wynosi średnio trzy miesiące, a u dzieci trzy tygodnie. Z tego względu szybkie rozpoznanie i właściwa terapia zwiększają szansę na całkowite wyleczenie.
Nowotwory u dzieci – mimo, że występują rzadko, stanowią drugą przyczynę zgonu u małych pacjentów. Najmłodsi najczęściej chorują na białaczkę, która stanowi 26% wszystkich chorób nowotworowych wieku dziecięcego. Inne nowotwory występujące u dzieci to: chłoniaki (16%), guzy mózgu (22%) oraz pozostałe nowotwory lite (30%).
Fundacje działające na rzecz dzieci i młodzieży z chorobami nowotworowymi apelują o wykonywanie u dzieci:
– raz na 6 miesięcy morfologia krwi z rozmazem,
– raz na 2 lata USG jamy brzusznej.
Przypominamy również, że 4 lutego obchodzony jest Światowy Dzień Walki z Rakiem, w związku z którym placówki medyczne w całej Polsce organizują bezpłatne badania i
konsultacje onkologiczne. Dowiedz się, gdzie w twojej okolicy są przeprowadzane takie badania. Bądź o krok przed rakiem! Skorzystaj z okazji, aby sprawdzić stan swojego zdrowia i zdrowia swojej rodziny.
Pełną listę ośrodków, które organizują bezpłatne badania oraz konsultacje można znaleźć na stronie PKPO.

Lutowej odsłonie Kampanii towarzyszy plakat z fotografią ambasadorów kampanii: znanego i lubianego aktora – Mieczysława Hryniewicza, prezes Fundacji „Iskierka” – Jolanty
Czernickiej oraz 4.letniego Leosia, pacjenta. Autorem fotografii jest Michał Gromada.
Fundacje działające na rzecz dzieci i młodzieży chorej na nowotwory:

Font Resize
Contrast